A Continental egy német autóipari beszállító, amelyet 1871-ben alapítottak Hannoverben. Kezdetektől fogva a márka elsősorban különböző járműtípusokhoz fejleszt gumiabroncsokat, miközben különféle autóipari alkatrészeket is gyárt. Logója, amely egy ágaskodó lovat ábrázol, Alsó-Szászország gyökereiből merít ihletet, és az erőt, valamint a megbízhatóságot jelképezi, amelyet termékeiben keres. Az évek során tevékenységét kiterjesztette a mobilitás jövőjéhez szükséges, erőforrásbarát megoldások kutatására.
- 1892-ben első német vállalatként kezdte meg a kerékpárabroncsok gyártását, ezzel jelezve a márka belépését a gumiiparba.
- 1904-ben a Continentalnál jelent meg az első barázdált futófelületű autógumi, amit olyan innovációk követtek, mint a leszerelhető kerékperem 1908-ban és a dróterősítésű abroncs 1921-ben.
- 1939 után a katonai igényekhez való alkalmazkodás határozta meg a termelést, majd 1945-től újraindult a polgári termelés.
- A márka 1952-ben mutatta be az első kifejezetten téli használatra tervezett abroncsot Európában, és 1951 és 1955 között számos sikert aratott az autóversenyekben.
- A csúcstechnológiák integrálása és a különálló részlegek — például a gumihulladék újrahasznosítására és feldolgozására szakosodott ContiTech — létrehozása tovább erősítik a vállalat iparági vezető szerepét.
- A csoport több márkát is birtokol vagy forgalmaz, mint például az Uniroyal, a Semperit és a General Tire, emellett részesedéssel bír különböző kereskedőhálózatokban (Eurotyre, BestDrive) is.
- A jelenlegi kihívásokra reagálva a márka hibrid és elektromos hajtásrendszerekbe fektet, miközben kutatásokat végez az anyagok újrahasznosítása terén. A GreenConcept koncepció jól tükrözi ezeket az erőfeszítéseket, amely a környezeti lábnyom csökkentését és a gumiabroncs optimalizálását célozza.
Találmányaival teli története és az erőforrásokra nézve kíméletesebb mobilitás iránti elkötelezettsége révén a Continental ma jelentős helyet foglal el az autóiparban, legyen szó neves gyártók első felszereléséről vagy műszaki megoldásokról és globális értékesítési hálózatáról.