A Nokian WR D4 215/45 R16 90H XL 3PMSF referenciának számít a téli gumi kategóriában. Egyes méreteknél tapadása A-osztályú minősítést ért el nedves útfelületen. Ez ez egy téli gumiabroncsnál igazi bravúr.

A Silent Sidewall Technology egy olyan rendszer, amely a gumiabroncs oldalfalának egy specifikus területére összpontosít, és lehetővé teszi a futófelület és a talaj közötti rezgések és hangok megtörését. Ez a technológia tehát minimalizálja a zajt, így sokkal kellemesebb vezetési élményt biztosít.

A Stiff Handling Blocks gumi blokkok lenyűgöző mintázattal rendelkeznek, amelyek optimalizálják a tapadást, és egyre inkább összeszűkülnek a váll felé. Így növelhető a hóval borított utakon való tapadás és a vezetés pontossága. Egy erős mintázat aktivátor található a váll blokkok közepén. Ez lehetővé teszi a kövezetek maximális hatásának kihasználását az gyorsítási és lassítási fázisokban, azaz amikor elengedhetetlen a hibátlan tapadásra számítani.

A központi borda mindkét oldalán a gumi blokkok nagy sűrűségű mintázatot mutatnak, minden második lamella váltakozva balra, majd jobbra tart. Hárommal csoportosítva, a burkolólapok alján erősítésekkel vannak ellátva. Ezek a "Handling Supports" kiemelt manőverezhetőséget biztosítanak.

Egy jelentős és szilárd központi barázda díszíti a gumiabroncs középső részét. A lamellái nem fedik le az egész szélességet, ami növeli a pontosságot és erősíti a kezelhetőség ellenőrzését.

A sima barázdák javítják a vízelvezetést hó vagy sár formájában.

A gumi blokkok hátsó peremének dőlésszöge a víz és a sár maximális elvezetésére van tervezve a barázdákból.

A téli körülmények közötti vezetéshez magas minőségű gumiabroncsra van szükség a teljes biztonság érdekében. A Driving Safety Indicator egy kopásjelző, amely a futófelületen található. A Nokian Tyres kutatásainak eredménye, amely javítja a biztonságot a hideg évszakban. A Winter Safety Indicator, vagy WSI, amelynek szimbóluma egy hópehely, egy téli biztonsági jelző. A gumiabroncs középső részét díszítő számok a fő barázda magasságát jelölik, amely milliméterben van kifejezve. A gumiabroncs fokozatos kopása miatt a számok fokozatosan eltűnnek. A WSI nem tűnik el, amíg a barázda mélysége el nem éri a 4mm-t, de ha a hópehely már nem látható, feltétlenül új hó gumiabroncsokat kell vásárolni a biztonságos közlekedés érdekében.

A Nokian Twin Trac Silica egy gumi keverék, amely természetesen természetes gumiból, de szilíciumból és repceolajból is készül. A részecskék eredeti eloszlása optimális tapadást biztosít a guminak a hóban és az esőben. Ez az úttörő keverék továbbfejleszti a vezetés stabilitását és a gumiabroncs kopására adott reakciót. A felhasznált anyagok minősége és mennyisége megőrzi a gumiabroncs kiváló téli tapadási teljesítményét, még intenzív hőmérséklet-változás vagy nagyon sok kilométer megtétele után is. A jármű fogyasztása jelentősen csökken a gördülési ellenállás drasztikus csökkentésével.

A vállblokkok falainak szabálytalan ferde szélei a talajhoz kapcsolódnak, lehetővé téve a tapadás javítását kanyarokban és mély hóban.

A gumiabroncs lenyűgöző tapadási és kezelhetőségi tulajdonságai annak köszönhetőek, hogy minden egyes blokk, valamint a mintázatok minden egyes lamellája specifikus formával és jól meghatározott funkcióval rendelkezik.