Természetes jelenség, hogy az abroncs légzáró rétegén át az oxigénmolekulák átszivárognak. Ez havonta 0,1 bar nyomáscsökkenéssel jár. Ezért kell rendszeresen ellenőrizni az abroncsnyomást.
Ha a nyomásvesztés havonta magasabb, mint 0,1 bar mértékű, akkor gumija abnormális nyomásvesztést szenved el.
Az abnormális nyomásvesztés oka gyakran a szelep. A szelep a gumi légmentes tömítését biztosítja azáltal, hogy a levegőt visszatartja az abroncsban. Igen ám, de idővel a szelepek is elöregednek a különböző gumi hőciklusok miatt, mígnem végül már nem képesek megfelelően biztosítani a légmentességet.
A gumigyártók és a minőségi munkát végző gumis műhelyek ezért javasolják a szelepek cseréjét az abroncsok leváltásakor.
Függetlenül attól, hogy guminyomás ellenőrző rendszere (TPMS, Tire Pressure Monitoring System) közvetlen, vagy közvetett, a szelepet gumiszerelő műhelye gyorsan, minimális költségen cseréli ki, ezért nyugodtan kérje a szolgáltatást.
A közvetlen nyomásérzékelő rendszerek a járművezetőt valós időben figyelmeztetik a nyomásvesztésről a műszerfalon. Minden olyan autón kötelező felszerelés ez Európában, melyet 2012. november 1-je után kezdtek gyártani.
A rendelet azért lett bevezetve, mert a helyes légnyomás a gumikban alapvető tényező az ön biztonsága és gépjárműve teljesítménye szempontjából. A témáról még többet erre a linkre kattintva tudhat meg az abroncs érintkezési felületéről, és a guminyomásról szóló írásainkból.